الاثنين، فبراير ١٣، ٢٠٠٦

نرفانا إدريس: البيض بيضك:

يعني لما يكون عندك برنامج بيضان في قناة بيضان فطبيعي جدا أن يقدم هذا البضان أبضن مذيعة على ظهر البسيطة, و مش عارف "الأوربت" كانت لاطعاها اكتر من خمس سنين في برنامج القاهرة اليوم ازاي.
بمجرد أن تطل علينا بطلعتها المنيلة بستين نيلة, تشعر بانفجارات إنبضانية لا مثيل لها.. ثقافة ضحلة و نفاق و استحواذ على الحديث و تلميع في الضيف و خصوصا لو كان سياسيا.. و دم يلطش أحه..
وجودها في البيض بيضك كان مكافأة لها من الحزب الوطني على تلميعها له و شرشحة باقي الأحزاب إبان تغطية الأوربت للانتخابات الرئاسية الأخيرة و بعد أن تم قلشها و ركلها من أوربت بناء على طلب المشاهدين (من قبل كده بكتير), عمرو أديب لسه بيعالج بيضانه منها حتى الآن!
ارحمونا يرحمكم الله.

7 تعليقات:

أبو الليل يقول...

منا عارف يا سفنكس ان الموضوع قديم بس الانبضان مستمر، و ايوه بتفرج عالتلفزيون المصري لسه، و بقرأ الصحف القوميه، منتا لازم برضه تشوف فيه إيه حتى لو مش عاجبك ، شكرا يا بو الكباتن.

أبو الليل يقول...

شكرا يا سفنكس على عصارة خبرتك بالتدوين, و أدينا بنشوف النظام إيه, و كلامك يحتمل الصحة ليه لا, ما هو التعريص موجود في كل حتة ليه ما يكونش هنا كمان.
و بالنسبة لبضان التي هي تصحيح بيضان,و لا يهمك مش فارقة كتير و يمكن فرق لكنات.
و خلاص يا عم خليها بضان

SaSo يقول...

بصراحه -مع انى موش عاجبنى الاسلوب- بس هقول ايه
عنـــــــــــــــــــدك حق

غير معرف يقول...

حزب وطني إيه و بتاع إيه! سم الحاجات بأساميها: هي كانت بتقدم وصلة تلميع جوخ للريس يوميا أيام انتخابات الرئاسة.

غير معرف يقول...

رغم ان لهجة البلوج شبابي علي شوية لكن نيرفانا دي من يوم ما طلت علينا من حوالي 7 سنوات وأنا كان حايجيلي القلب 00 وقطعت إشتراكي في أوربت ولم أعد إلا بعد ما خلصنا من طلتها البهية ادخلوا لو تكرمتم على http://nohaz.blogspot.com/2005/12blog-post_113401414476318550.htmlوشكرا heba

غير معرف يقول...

اصلا برنامج البيض بيضك ده معمول في عشة فراخ الحزب الوطني الديموكاكي ... اللي فيه الديك الكبير اوي سيادة سي احه الكبير واللي عمال ينط على كل اعضاء الحزب واهي نيرفانا فرخة من ضمن فراخ العشة سيبوها تكاكي شوية ..ياحزب مفيش فيه غير ديك بضين...عقبال الكتكوت الصغير ما ينط هوه كمان

غير معرف يقول...

فى البدايه احب اهنى الاخ ابو اليل على هذا الموقع البضين نيك الى بيتكلم عن كل حاجه بضان والموضوع بتاع الاخت الفاضله الى اسمها نيرفانا اهى جثه زى بقيت الجثث وعادى بقى لازم تبقى بنت متناكه منافقه عشان تشتغل ولو مبقتش كده مش هتاكل عيش ويعنى هى البلد مفهاش الى نيرفانا دى عشان تتكلم عليها يا اخ ابو اليل
احااااااااااااااااا يا راجل دى البلد محتوت عليها بكتير واخيرا كسم البضان